başkasını rencide etmemek
1 sayfadaki 1 sayfası
başkasını rencide etmemek
Başkasını rencide etmemekyeni mezun
olmuş bir öğretmen olan mary, navajo kızılderililere ait bir yerleşim
bölgesinde öğretmenlik yapmaya başlamıştı her günbeş öğrenciyi tahtaya
çıkarıyor ve ödev olarak onlara vermiş olduğu basit bir matematik
problemini çözümlerini istiyordu onlar ise tahtanın önünde sessiz ve
isteksiz bir şekilde duruyorlardı.mary bir türlü anlamıyordu.ne eğitim
derslerinde ne de phoenix de staj yaparken öğrendikleri bir işe
yarıyordu."neyi yanlış yapıyorum?"neden hep problemi çözemeyecek
öğrencileri tahtaya kaldırıyoru acaba diye kendi kendine sorar.en
sonunda öğrencilere sormaya karar verir.ve genç kızılderili
öğrencilerden benlik imgesi ve öz değer konusunda şaşırtıcı bir şey
öğrendi öğrenciler birbirine birey olarak saygı duyuyorlardı ve her
kesin problemleri çözmeyi beceremeyeceğini biliyorlardı.bu genç
yaşlarında bile sınıf içerisinde kazanan kaybeden yaklaşımının
sergilenmesinin bir işe yaramayacağını düşünebiliyorlardı.tahtanın önün
de bir öğrenci mahcup olursa bunun kimseye bir şey kazandırmayacağına
inanıyorlardı.onun için herkesin önünde rekabete girmeyi
reddediyorlardı.bunu öğrendikten sonra Mary sistemi değiştirdi .artık
öğrencilerin ödevlerini tek tek kontrol ediyordu.hiçbirin de
diğerlerinin önünde mahcup duruma
olmuş bir öğretmen olan mary, navajo kızılderililere ait bir yerleşim
bölgesinde öğretmenlik yapmaya başlamıştı her günbeş öğrenciyi tahtaya
çıkarıyor ve ödev olarak onlara vermiş olduğu basit bir matematik
problemini çözümlerini istiyordu onlar ise tahtanın önünde sessiz ve
isteksiz bir şekilde duruyorlardı.mary bir türlü anlamıyordu.ne eğitim
derslerinde ne de phoenix de staj yaparken öğrendikleri bir işe
yarıyordu."neyi yanlış yapıyorum?"neden hep problemi çözemeyecek
öğrencileri tahtaya kaldırıyoru acaba diye kendi kendine sorar.en
sonunda öğrencilere sormaya karar verir.ve genç kızılderili
öğrencilerden benlik imgesi ve öz değer konusunda şaşırtıcı bir şey
öğrendi öğrenciler birbirine birey olarak saygı duyuyorlardı ve her
kesin problemleri çözmeyi beceremeyeceğini biliyorlardı.bu genç
yaşlarında bile sınıf içerisinde kazanan kaybeden yaklaşımının
sergilenmesinin bir işe yaramayacağını düşünebiliyorlardı.tahtanın önün
de bir öğrenci mahcup olursa bunun kimseye bir şey kazandırmayacağına
inanıyorlardı.onun için herkesin önünde rekabete girmeyi
reddediyorlardı.bunu öğrendikten sonra Mary sistemi değiştirdi .artık
öğrencilerin ödevlerini tek tek kontrol ediyordu.hiçbirin de
diğerlerinin önünde mahcup duruma
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz